tirsdag den 29. maj 2012

Dukketanker

Hvad vil jeg egentlig med mine dukker.. skal de pynte.. skal de være "gardin spirets".. skal de være udtryk for gamle drømme eller noget helt andet..
Jeg har været fascineret af dukker næsten hele mit liv. fascinationen har rummet alt fra almindelige " børnelegedukker" til de meget smukke art doll's i både stof og andre materialer.. Jeg kan bare ikke få nok..Det lyder skørt men dukker er for mig en kilde til at udtrykte mange forskellige aspekter af livet. Følelserne vækkes af mange typer af dukker lige fra den uhyggelige butalerdukke der overtager dukkeføreren og udvikler en alternativ personlighed(oftest en hudløst ærlig men lidt psykopatisk personlighed) der bringer både klarhed og knivskarp sandhed ind i dit liv men også uhygge og gys. til fe- dukken der står i et hjørne og vækker drømme om magi, skønhed og kærlighed i en skjult verden. fra engledukken der står i vinduet og beskytter mod alt ondt udefra til den sjove trolledukke der sidder på kanten af min lysekrone og spreder kaos og  forvirring men også sjov og ballade.
jeg har rigtig mange ideer til dukker både rag doll's og art doll's men hvad skal deres skæbne være .. samleopjekter, gaver, skal de sælges eller mon de får en helt anden rolle som jeg ikke kender endnu
en til er sikkert det er godt at jeg endelig har taget skridtet til selv at prøve at lave dukker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar